Miejsce pracy: Kępno
Ogłoszenie o naborze Nr 151300
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• Praca w siedzibie Inspektoratu - praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, przyjmowanie interesantów i stron postępowań oraz udzielanie wyjaśnień i informacji, sporządzanie protokołów w siedzibie urzędu, prowadzenie postępowań administracyjnych;
• Praca w terenie – udział we wszelkich czynnościach kontrolnych z zakresu pracy Inspektoratu, sporządzanie protokołów z kontroli w terenie;
• Konieczność analitycznego myślenia i samodzielnej oceny sytuacji zastanej podczas realizowanej kontroli. Kontakty bezpośrednie i telefoniczne z interesantami.
Miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy:
Siedziba Inspektoratu znajduje się na parterze. Dogodny dojazd, dojście. Możliwość parkowania odpłatnego przy siedzibie Inspektoratu. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Praca biurowa przy monitorze ekranowym. Praca w terenie - całorocznie. W terenie czasami możliwa praca na wysokościach. Preferowane jest prowadzenie służbowego samochodu osobowego podczas wyjazdów związanych z kontrolami w terenie.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych, przeprowadza obowiązkowe kontrole poprzedzające wydanie pozwolenia na użytkowanie, przeprowadza kontrole budów, w tym realizowanych w warunkach samowoli budowlanych,
- kontroluje należyte wykonywanie obowiązków przez właścicieli i zarządców obiektów budowlanych wynikających z prawa budowlanego,
- kontroluje dokumenty dot. prowadzonych robót budowlanych, przekazywania obiektów budowlanych do użytkowania, utrzymania i użytkowania istniejących obiektów budowlanych, w tym prowadzone w wersji elektronicznej,
- sporządza protokoły z przeprowadzonych czynności kontrolnych,
- przygotowuje projekty decyzji, postanowień i pism w zakresie prowadzonych działań,
- w razie potrzeby wspomaga rozpatrywanie zawiadomień o zakończeniu budowy i wniosków o wydanie pozwolenia na użytkowanie,
- prowadzi akta administracyjne, rejestry związane ze stanowiskiem pracy,
- prowadzi postępowania egzekucyjne w administracji,
- dokonuje kontroli uprawnień do pełnienia samowolnych funkcji technicznych w budownictwie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie lub wyższe budowlane
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego Co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w budownictwie (wykonawcze, projektowe lub nadzorcze) lub co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowisku o zbliżonym zakresie zadań / obowiązków
- Uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej
- Umiejętność obsługi komputera, praca z programami pakietu MS Office, umiejętność obsługi innych urządzeń biurowych
- Prawo jazdy kategorii B
- Komunikatywność
- Odpowiedzialność
- Zdolność analitycznego myślenia
- Nieposzlakowana opinia
- Odpowiedni stan zdrowia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy Prawo budowlane i przepisów wykonawczych
- Znajomość przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego i procedur obowiązujących w administracji
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- Systematyczność, terminowość